Pagina's

11 aug 2014

Cursus Applecores bij Jookies

 

Twee weken geleden ben ik naar Jookies geweest voor een zomercursus Applecores.
Ik had nog nooit een quiltje gemaakt met deze malletjes en was benieuwd hoe het zou gaan.
Het was heel gezellig bij Joke met een kopje thee en wat lekkers en een grote mand met lapjes op tafel ontstond er al snel een stukje van de applecore malletjes.

Ook kwamen er een aantal cursisten met nog meer moois op tafel, echt geweldig en natuurlijk ook weer inspirerend!!
Die Cathedraal raampjesquilt dat wil ik ook nog een keer leren maken, zo leuk al die kleine ruitjes!!


  

En deze dan ...... om te kwijlen zo mooi!!!




Dit moest uiteindelijk het resultaat van de applecores worden, Joke had diverse voorbeeldjes gemaakt.



Deze vind ik ook zo mooi, een hexagon bloemen quilt, zeker met die rode rand eromheen.
Ik ben nog lang niet zover met die van mij hoor....:O)
Dit quiltje was van de cursus hexagonnen bij Joke een paar weken geleden voor de applecores.




En dit is mijn resultaat van de applecores.
Ik heb het in de rood/creme/bruin tinten gehouden, vind ik toch wel erg mooi altijd.
Ik denk erover om er een tas van te maken maar weet t nog niet zeker.

Het is weer echt binnen zit en handwerk weer op t moment, alhoewel ik toch liever buiten in het zonnetje zit met een handwerkje maar ja.... helaas hebben we niks te kiezen he?
Ik wordt er altijd zo depressief van, al die regen en al m'n bloemen in de tuin verwelken zo snel, zo jammer!!
Hopelijk komt er nog een stukje zomer met mooi weer, het is tenslotte pas begin van augustus.
Fingers crossed en hopen maar!!

Lieve groetjes,
Esther

4 opmerkingen:

  1. Wat worden die applecores leuk, daar zul je toch zéker vrolijk van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie kleuren gekozen voor de applecore.
    Groetjes Aurora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Ingrid,

    Wow je bent met veel leuke dingen bezig. Een workshop bij Jookies volgen is altijd leuk! Jouw applecores zijn een vrolijk geheel geworden!!
    En een tas lijkt me een heel leuk idee.

    Hier alles weer goed........ maar ik heb nog steeds last van de rug (zucht).
    Mijn moesje had haar pols gebroken en zat 7 weken in het gips. Ze is een tijdje bij ons in huis geweest.

    Ik ben druk bezig met het ombouwen van mijn blog en website. Vreselijk veel werk, maar het lukt en ik kom steeds een stukje verder.
    Maar ik ben er nog wel even mee zoet vrees ik. Als alles weer draait en naar wens is, duik ik de studio weer in. Aan ideeën geen gebrek.......maar ik ben er op dit moment niet klaar voor.
    Bovendien zit ik net als jij nu graag buiten. Ik kan nog het hele najaar en winter binnen zitten. 't Is idd. even wennen met dit weer, we zijn te verwend de afgelopen maanden, maar van mij mag de zomer weer terug keren en de temperatuur mag wel ietsie van mij.

    Veel succes met je projecten........je hebt er nogal wat onder handen....hihi.

    Groetjes, Thea xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Esther! Met veel plezier heb ik net je hele blog gelezen. Ik vond je via het blog van Jookies.

    Je maakt werkelijk prachtige dingen!!!

    Zelf ben ik een "berenmaakster" maar deze week ga ik dan eens proeven aan het quiltgebeuren. Al mijn hele leven ben ik aan het handwerken, maar quilten? Niet.............
    Ik ben benieuwd wat ik er van vind!

    Je mooie blog ben ik gaan volgen! Wie weet komen we elkaar eens tegen....ik woon ook in het mooie Gelderland!

    Hartelijke groeten! Pink

    BeantwoordenVerwijderen